РОКИТНЯНСЬКИЙ КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ №3
Вітаємо на сайті нашого закладу!
Меню сайту
Нормативна база
Новини ЗОШ №3 [138]
Новий закон «Про освіту»: ключові новели [1]
ЗНО
Прозорість
Атестація вчителів
Предметні тижні

Сова Інні Ігорівна

Вчитель фізики;

Категорія - друга

ОПИС ПЕДАГОГІЧНОЇ ІДЕЇ

Застосування методу проектів на уроках фізики в

основній школі

 

Я завжди знала, що стану педагогом. У дитинстві мріяла стояти біля дошки й відкривати дітям нові горизонти, нові перспективи. Уже в першому класі я точно знала, якій професії присвячу своє життя. Мені шалено хотілося скоріше стати дорослою, отримати спеціальність і повернутися в школу. І ось моя мрія здійснилася, втілилися в життя всі мої дитячі «уроки».

Метод проектів набуває все більшої популярності і стає одним із найбільш ефективних засобів управління й організації навчального процессу. Однак, перш ніж повести розмову про організацію проектної діяльності, слід відзначити, що переважна більшість вітчизняних, зарубіжних педагогів і психологів переконані в тому, що проектне навчання не повинно витісняти классно-урочну систему і ставати панацеєю, його слід використовувати як доповнення до інших видів навчання. Проектне навчання варто будувати на принципах взаємодоповнення щодо класно-урочної системи.

Чіткого визначення методу проектів немає. У широкому розумінні метод проектів (з грецького – «дослідження») – це система навчання, за якої учні набувають знань в процесі планування та виконання завдань-проектів, які поступово ускладнюються. У більш вузькому розумінні метод проектів – це сукупність педагогічних прийомів та операції, здійснюваних викладачем та учнями у процесі діяльності з метою активізації пізнавальних інтересів учнів, направлених на отримання та закріплення нових знань, умінь та навичок, розвиток творчих здібностей та набуття досвіду практичного вирішення самостійно поставлених завдань.

 Із використанням методу проектів дещо змінюється моя роль, як вчителя: я стаю орієнтиром для учнів, спрямовуючи їх пізнавальну діяльність у необхідне за освітньою програмою русло. Зазвичай  даю первинні знання, які учні під моїм контролем поглиблюють самостійно, проходячи шляхом дослідника, який вже відкрив певний закон, дослідив певне явище тощо. Таким чином, учні мають можливість відчути себе першовідкривачами.

Що обов’язково роблю для того, щоб діти були готовими до проектної роботи?  До моменту організації виконання першого проекту у 7 класі в учнів мають бути сформовані елементарні навички проектної діяльності як окремі уміння (елемент). Кожний елемент виконується на своєму етапі. У ході самостійної роботи над проектом вони поєднуються в єдине ціле, технологічну послідовність. Найвдалішими моментами для цього є  лабораторні роботи, комбіновані уроки з організацією групової взаємодії, ігрові або будь-які діяльнісні форми організації навчального заняття.

Особливу увагу приділяю формуванню робочої групи над проектом. Успіх групової проектної роботи залежить від складу робочої групи. Це має бути об’єднання однодумців, але не колетив друзів, які проводять дозвілля разом.

На початку впровадження проектної діяльності у 7 класі втручаюся в роботу проектної групи. Учні знають, що можна звернутися, якщо виникають ускладненя.  Я пояснюю, що всі труднощі – природне явище, яке  свідчить про брак досвіду, а не знань, за які учні отримують оцінку.

Основні завдання проектів.

  1. Не лише передати учням суму тих чи інших знань, а навчити здобувати ці знання самостійно, вміти застосовувати їх для розв'язання нових пізнавальних і практичних завдань.
  2. Сприяти учневі у здобутті комунікативних навичок, тобто здатності працювати у різноманітних групах, виконуючи всілякі соціальні ролі (лідера, виконавця, посередника тощо).

3. Розширити коло спілкування дітей, знайомство з іншими культурами, різними точками зору на одну проблему.

4.  Прищепити учням уміння користуватися дослідницькими прийомами: збирати необхідну інформацію, вміти її аналізувати з різних точок зору, висувати різні гіпотези, уміти робити висновки.

У ході дослідження стало зрозуміло, що учням найцікавіше висувати свої власні гіпотези та, на основі добутих у ході підготовки проекту знань, доводити свої теорії.

Як висновок зауважу, що метод проектів дозволяє дещо виходити за рамки програми, мотивувати вивчення фізики, закріплювати теоретичні знання на практиці, глибоко пізнавати закони природи та визначати корисну та правдиву інформацію у нашому багато інформаційному суспільстві, а за відсутності обладнання – ще й самостійно виготовляти деякі прилади (калориметр, електричні двигуни, пилосос, барометри).

 

Пошук
Гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія
Збережи життя
Національна дитяча гаряча лінія
Вхід на сайт
Для учнів
Корисні посилання
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Друзі сайту